2013. március 28., csütörtök

Bajor rozskenyér

Ígéretemhez híven, jöjjön ma egy kis házi kenyér, világos rozslisztből, így a család többi tagjának sincs gondja vele, hisz nem barna, de mégis egészséges, és finom ropogós.
A Szabó malom lisztjét használom most már egy jó fél éve, mert szerencsémre az óvodánkba közösen rendelünk tőlük, így ki is szállítják, és ráadásul nagyon jó minőségű, a kenyér sütő lisztjük egy csoda! Érdemes kipróbálni.
Most is 250 fokra előmelegítem a sütőt 40 percen át, alul víz és tégla van, hogy kellőképpen kemence hatást érjek el, és jó ropogós legyen a külseje, ahogy mindenki szereti! 




Hozzávalók:
40 dkg világos rozsliszt
10 dkg kenyér sütő liszt Bl 80
2 dl langyos tej
50 ml víz
30 ml olívaolaj
1 teáskanál nádcukor
2 teáskanál só
1 mokkás kanál őrölt kömény
2,5 dkg friss élesztő


Elkészítés:
Az élesztőt a langyos tejben a cukorral felfuttatom  addig a többi hozzávalót, egy mély tálba öntöttem, és a kézi mixer dagasztó karjával 10 perc alatt összekevertem a tésztát. Majd kézzel jó 20 percet dagasztottam.
 A sütőt 50 C°-ra melegítettem, az aljába egy lábos vizet is betettem, majd amikor felmelegedett, lekapcsoltam. Mehet a tészta a langyos, párás sütőbe kelni, úgy másfél órára. 
Amikor letelt az idő, lisztezett gyúródeszkán átgyúrtam, és megformáztam, majd újabb 40 perc kelesztés következett, ez már letakarva a sütő felett, mert közben elő kell melegíteni 250 fokra, berakni a téglát, és a víz is maradhat. Ezután már csak meg kell sütni,  40 percig 180 C°-os sütőben. Egyszer ki kell nyitni és bespriccelni vizet, hogy nagy legyen a pára!
Mennyi illat és íz a végeredmény!:-)

Jó sütést!

Puszi:
Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső