2012. szeptember 27., csütörtök

Édes chili lekvár


Na nem kell megijedni, nem édes annyira, csípős, kegyetlenül, de pikáns, mert van benne cukor, szóval tökéletes kísérője a keleti kajáknak, vagy éppen valami jó kis indiai fűszeres húsnak, zöldségnek, szóval jobb, mint az Erős Pista ez a lényeg!
Szerintem nem csináltam belőle eleget, kellett volna még és ezt pótolom is, amíg van paradicsom, merthogy az is van benne!:-) Isteni, annak ellenére, hogy erős, kóstolgattam rendesen és melegen is mennyei! legalábbis nekem, mert imádom az erős, pikáns ízeket!
Egyszer már készítettem, de akkor csak borecetet tettem bele, mármint fehéret, most modenai balzsamecettel készült, jó sötét a színe, és még finomabb, mint világosabb testvére!




Hozzávalók ( 4 db 200 ml-es üveghez):

8 db kápia paprika kimagozva, nagyobb darabokra vágva
15 db vörös chili feldarabolva
2 db cseresznye paprika feldarabolva
 8 gerezd fokhagyma pucolva, egészben
400 gramm paradicsom, hámozva, felkockázva
750 gramm barna cukor
250 ml modenai balzsamecet

Elkészítés:

A paprikát, a chilit, cseresznye paprikát (mindkettőt magjaival együtt) és a fokhagymát, késes robotgépbe, nagyon finomra összevágom.
A befőző lábasba teszem és hozzáadom a paradicsomot, a cukrot, ecetet, majd felforralom.
Lassú tűzön tovább főzöm 50 percig, míg nem kezd el jól besűrűsödni, rotyogó szurokra hasonlítani, amikor már fröcsög.
Kicsit hagyom hűlni és sterilizált üvegekbe teszem, fejre fordítom őket 5 percre és be a száraz dunsztba!
 6 hónapig eláll, vagy tovább is, felbontás után hűtőbe tegyük.

Jó befőzést!

Puszi:

Petrezselyem

1 megjegyzés:

  1. Biztos, hogy 750 gramm cukor kell bele? Nem sok az egy kicsit?
    Timi

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső