2012. január 15., vasárnap

Vitello tonnato, azaz borjúsült tonhalkrémmel

Adós maradtam még egy antipastival, ami a legfinomabb mind közül és nemes egyszerűsége adja a nagyságát!
Én a grillezett zöldségekkel ettem a főző iskolába, ez volt az utolsó fogás, amit elkészítettünk, de ennél már cukor sokkot kaptam, mégis betömtem az egészet, mert nem tudtam abbahagyni, annyira incsi fincsi! Pedig drága Ferencemnek hozni akartam, de majd megfőzöm neki, itthon!:-)
Tényleg egyszerű, ez se túl fűszeres, pont elegendő, a hús csak sóval, borssal van megszórva, szép kérget sütöttünk rá, majd még a sütőbe is bedobtuk 10 percre, utána fóliába tekerve hagytuk kihűlni, így saját magától sült még és, finom szaftos kis husi szeleteket kaptunk, amit a pikáns tonhal szósszal ettünk! Simán főételnek is jó, a már fent említett grillezett zöldségekkel, de így magában kitűnő előétel, főleg, ha mellé egy könnyű fehérbort is iszunk!
A legjobb az egészben, hogy még meg is kötöztük a húst, ami jelen esetben nem volt létfontosságú, de legalább végre ezt is megtanultam!:-)

Holnap a tészta nap következik, amit a legjobban várok és remélem ti is, mert jövőhéten istei főételek következnek, könnyű, olaszos, gyors,és persze különleges vacsi ötletekkel és újabb élmény beszámolókkal érkezem, na meg remélhetőleg jobb képekkel, mint most!:-)




Hozzávalók (2 fő részére):
-         300 g borjúsült
s      só
        bors 
-      
        A tonhal szószhoz:
  
           100 g tonhal
-         50 ml alaplé
-         50 g majonéz
-         kevés fehérbor és fehérbor ecet
-         2-2 ek. főzőtejszín és olívaolaj
-         2-3 db capri bogyó
-         3-4 db szardella filé
-         kevés só, fehérbors

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, légkeverésre.
 A borjúhúsunkat sózzuk, borsozzuk és hirtelen grillezzük serpenyőben, nagy lángon, hogy szép színe legyen, így sütve rá kérget, hogy a rostok szaftosak maradjanak, ne távozzon víz a husinkból!. Tepsibe helyezzük és az előmelegített sütőben tovább sütjük 10 percig, majd fóliába tekerve, félre tesszük. 
A tonhalat és az összes hozzávalót egy edénybe rakjuk, majd turmixgéppel pürésítjük.
 A borjúsültet lehetőség szerint minél vékonyabbra szeleteljük, majd a tonhalszószt rákanalazzuk és fogyasztjuk.

Jó étvágyat!

Puszi.

Petrezselyem

1 megjegyzés:

  1. Borjú, s tonhalszósz, szardellával. Érdekes párosítás. Bár sokat voltam Itáliában, ezzel nem találkoztam.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső