2011. április 28., csütörtök

Bableves a sonka levéből


Vége ugyan a húsvétnak, ám még mindig profitálok az étel maradékokból. A füstölt sonkát ugyebár megfőztem, majd szépen felszeleteltem, maradt csont is, maradt főzőlé is, ami illatos, ízletes, mindkettőt lehűtöttem, majd lefagyasztottam, gondolván egyszer csak készítek egy bablevest, ám nem vártam sokáig, így tegnap reggel megfőztem, az ok pedig az volt, hogy a spejzban találtam száraz tarkababot, ebéd ötletem nem volt, így készült el ez az isteni, füstös, tejfeles bableves, ami mennyiségét tekintve sok embert jóllakatna, így ma is ezt fogjuk enni, de nem bánom, mert másnaposan még finomabb és ráadásul nagyon kívántuk már a levest, még akkor is, ha ilyen tartalmas! Én szigorúan kenyér nélkül fogyasztom, ráadásul teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztből készítettem a galuskát, de aki teheti egyen jó vastag szelet, illatos, házi fehér kenyeret mellé!:-)




Hozzávalók (4személyre):

400 gramm száraz tarkabab (előző éjjel beáztatva)
1 fej vöröshagyma finomra vágva
3 szál sárgarépa felkarikázva
4 db krumpli felkockázva
8 dl sonkalé vagy zöldség alaplé (lásd befőttek és házi készítmények)
1 füstölt sonka csontja
2 szelet füstölt főtt sonka bőrrel együtt felkockázva
3 dl tejföl
2 tk őrölt piros paprika
bors
majoránna
só (ha a sonka főzőlevéből készül ez kihagyható)

Elkészítés:

A felkockázott sonkát és hagymát kevés olívaolajon megpirítom, megszórom a pirospaprikával, majd felöntöm a  sonka levével és felteszem főni a babot,és a csontot.
Amikor a bab már félkemény, kicsit megpuhult, hozzáadom a répát, amikor ez is megpuhul félig meddig beledobom a krumplit, így semmi nem fő szét.
Forralom, míg nem puhulnak meg, kiveszem a csontot, beleteszem a tejfölt,  ízlés szerint borsot, majoránnát, sót, kivéve, ha a sonka főzőlevéből készül, az már önmagában is elég sós, rotyogtatom pár percig, majd forrón tálalom!
Lehet csípős paprikával is készíteni, de én gyerekbarát változatot készítettem!:-)
Aki szereti szaggathat hozzá kevés galuskát, külön kifőzve és csak a végén teszi bele a levesbe, így nem lehet elrontani és nem lesz túl sűrű sem, mert látjuk mennyi mehet bele!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső