2010. június 8., kedd

Sushi á la Petrezselyem

 A sushi készítése kicsit elhúzódott, mert csak tegnap kerítettem rá sort. Mindent elkészítettem csak ezt ne kelljen, mivel úgy gondoltam biztosan elrontom, ám mégsem!:-) Nagyon jól sikerült és szép is lett nem csak finom! A család is teljesen el volt ragadtatva, főleg, Feri, akinek ez az egyik kedvence, és mint azt tudjuk elég kritikus, így az Ő dicsérete nagy elismerés! 
Olyan büszke voltam magamra, főleg, mivel még soha nem is láttam senkit készíteni ilyen ételt, vagyis csak halvány elképzeléseim voltak róla, de megnyugtathatok mindenkit, hogy nagyon egyszerű, és gyors is, hiszen a rizsen kívül minden hozzávaló nyers! Örülök, mert imádom és mióta kiköltöztünk Pestről és dolgozni se járok be, elég ritkán jutok hozzá, pedig régen minden héten ettem egyszer, és most már itthon is el tudom készíteni! Juhé!
A kaliforniai tekercset csináltam , amiben uborka, avokádó és garnéla rák van, illetve párat füstölt lazac filével készítettem és tényleg isteni volt! 
Most már legalább elmondhatom, hogy ilyet is csináltam, természetesen még fogok is, a nagy sikerre való tekintettel!



Hozzávalók (4 személyre):

1 db bambusz roló
1 db kígyó uborka
1 db avokádó
1 kisdoboz konyhakész garnéla rák vagy préselt rák
5 db algalap
200 gramm sushi rizs
1,5 dl rizsecet
2 ek kristálycukor
1 ek só

Elkészítés:

A sushi rizst készítem el legelőször: 7 dl forrásban lévő vízbe öntöm a rizst, majd folyamatos kevergetés mellett 7 percig főzöm,  a tűzről levéve 20-25 percig lefedve hagyom állni, míg magába szívja a vizet. Amikor ez megtörtént, kis tálkába elkeverem a cukrot, és a sót a rizsecetben, úgy hogy teljesen felolvadjanak, majd a kész rizsre öntöm és összekeverem.

Míg ez hűl előkészítem a többieket: az uborka belső magos sávját kivágom és egy tekercshez, egy vékony szeletet használok fel a külső húsából. 
Az avokádót meghámozom és vékony cikkekre vágom. 
A rák pedig már konyhakész csak használni kell.

Az algalapot a bambusz rolóra helyezem és vizes kézzel elterítem rajta a rizst,- fontos a vizes kéz, mivel ez a típusú rizs eléggé mászkos és ragad, így elkerülhető, hogy mindenünk olyan legyen- hogy körülbelül fél centi vastagon befedje, a távolabbi végét szabadon kell hagyni kb 1,5 cm vastagon. A rizses felület első harmadára helyezem a tölteléket: kívülre vékony szelet uborkát, ami ugyanolyan hosszú legyen, mint az algalap, ha kilóg vágjuk le, mellé az avokádó szeleteket és legbelülre a rákot. 
A hozzám közelebb eső végét megemelem a bambusznak és elkezdem feltekerni nagyon szorosan, majd amikor ezzel végzek, rászorítom még óvatosan a roló segítségével, hogy biztos ne essen szét, majd 6-8 egyenletes szeletre vágom. És már kész is vagyunk! Ugye milyen egyszerű, szinte elronthatatlan!

Mellé szójaszószt kínálunk és wasabit, na meg vékony szelet gyömbért frisset, vagy speciális rizsecetben levőt, amit a keleti ételeknél lehet megtalálni a nagyobb áruházakban.

Borajánló: ez esetben nem is igazán bort ajánlanék, bár a könnyű száraz fehérbor illik hozzá, de igazán autentikusak mégiscsak akkor vagyunk, ha saket (ejtsd: szaké) vagy zöld teát fogyasztunk mellé. Egyébként elég drágán ugyan, de kapható itthon speciális sushi bor egy-két helyen, finom és egyszer megéri kipróbálni!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső