2010. június 2., szerda

Hétköznapi vacsora

Tegnap este nem sokat gondolkoztam a vacsin, mivel elég fáradt és ráadásul nyűgös is voltam(unk) az idő miatt! Remélem lassan vége ennek a borzalmas hidegnek és esőnek! 
Mindezek miatt gomba paprikást készítettem, mert az nem túl sok idő és ráadásul gyönyörű csiperke gombám volt itthon, ami, mint tudjuk, nem sokáig áll el. Nagyon jól sikerült és egy kis zsenge zöld borsóval spékeltem meg, illetve római köménnyel és friss házi tejföllel! Köretnek csak egy kis párolt rizst készítettem mellé, mert nagyon kívántam már a sok tészta után, pedig tudom, hogy galuskával az igazi, de ez van, ha valaki terhes!:-)

Valószínűleg holnap megpróbálkozom a sushi készítésével, ha sikerült akkor mindenképpen írok róla, de ha nem akkor is, hiszen a kudarcokból is lehet tanulni!:-)



Hozzávalók (4 személyre):
50 dkg csiperke gomba felszeletelve
15 dkg zöld borsó
1 nagyobb fej főző hagyma finomra vágva
1 db fehér paprika kis kockákra vágva
1 gerezd zúzott új fokhagyma
1 tk római kömény
2 tk majoránna
1 tk kakukkfű
2 tk őrölt pirospaprika
frissen őrölt fekete bors
3 ek házi tejföl

Elkészítés:

Lábasban olívaolajat forrósítok és megdinsztelem rajta a finomra vágott hagymát, majd hozzáadom a fehér paprikát, a zúzott fokhagymát és közepes lángon 4 percig kevergetve üvegesre pároljuk. A pörkölt alapra rászórom a pirospaprikát, a római köményt, majoránnát, kakukkfüvet és a fekete borsot, majd hagyom, hogy az illatok felszálljanak. Nyam-nyam....
Ezután hozzáadom a gombát, majd fedő alatt párolom 5 percig, míg vizet ereszt és össze nem esik egy kicsit, ha szükséges ezután öntök hozzá egy kis vizet, de csak annyit, hogy éppen ellepje és beledobom a zöld borsót. Egyet forralok az egészen, majd ízlés szerint megsózom és hozzákeverem a tejfölt. Készen is vagyok!

Köretnek galuskát kínálunk mellé és friss salátát, ha nincs kedvünk szaggatni, akkor pedig a rizs is megfelelő és a kovászos ubi is kitűnő!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső