2010. június 9., szerda

Epres csoda mascarpone-val

Mivel kaptam egy nagy rakás epret, gondoltam nem csak úgy snassz nyersen magamba tömöm az egészet, hanem készítek belőle valami finomságot a családnak, ami ripsz-ropsz megvan! Így találtam ki a lent olvasható ínycsiklandozó édességet!
Már tettem említést erről a finomságról (lásd: csopaki epres, desszert), amikor a legutóbbi lakáséttermen voltunk a szomszédoknál, mivel, akkor még nem tudtam a pontos receptet-ez változatlan, viszont kifejlesztettem a magamét- ezért inkább csak immel-ámmal írtam le!
Na, de most már harmadszorra készítettem el és azt kell mondjam tökélyre fejlesztettem! Nagyon egyszerű, nagyon gyors és isteni, sőt egy igazán könnyű, friss desszert lett belőle, ami vetekedik az eredetivel!:-) Nem nagyképűségből mondom, de tényleg így van! 



Hozzávalók (1 adaghoz):

6-7 szem megtisztított eper
1 ek mascarpone
fél ek akácméz
38 gramm marcipán massza (a 150 grammosnak körülbelül 1/4-e)

Elkészítés:

Az epreket egy tányérra ültetem, majd a marcipán masszát (lehetőleg Szamos legyen) vizes kézzel egy kicsit átgyúrom és 1 centiméter vastagságúra nyújtom sodrófával, amit szintén be kell vizezni, hogy a marcipán ne ragadjon rá. Ezt 6 egyenlő vékony csíkra vágom és körbe tekerem vele az epret, majd 200 fokos sütűbe teszem, ami-ha ez lehetséges- grill funkcióra van állítva és hőlégkeverésre is.
Pár percig van csak bent, míg az eper el kezd levet ereszteni és a marcipán aranybarna nem lesz!
Amikor kész, a mézzel elkevert mascarpone-t a közepére halmozom és még melegen tálalom. Fontos, hogy a mascarpone hideg legyen, mert úgy az igazi!
Ugye milyen egyszerű?!

Jó étvágyat hozzá!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső